Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Gminnego Przedszkola w Starej Kamienicy
Przedszkole otwarte na potrzeby:
- WSZYSTKICH DZIECI (również tych z dysfunkcjami i niepełnosprawnością),
- RODZICÓW (zarówno obecnych jak i przyszłych),
- ŚRODOWISKA lokalnej społeczności.
WIZJA ROZWOJU PRZEDSZKOLA
- Przedszkole przyjazne dzieciom, rodzicom i pracownikom
- promujące samodzielność i twórczą aktywność dziecka
- dbające o integrację i bezpieczeństwo
MISJA PRZEDSZKOLA
Skoncentrowanie na indywidualnym twórczym rozwoju dziecka, z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej.
PRIORYTETY
- Przedszkole uczące empatii i otwartości na drugiego człowieka,
- Przedszkole uczące empatii i otwartości na drugiego człowieka,
- Uczące dzieci bezpiecznych zachowań, pomocy sobie i innym w sytuacjach trudnych
- Promujące ekologiczny i zdrowy tryb życia,
- Dające poczucie bezpieczeństwa.
PRZEDSZKOLE JAKO PLACÓWKA:
- Jest otwarte na potrzeby i zainteresowania dzieci,
- Wspiera jego aktywność i kreatywność, pomaga w rozwoju jego talentów,
- Tworzy doskonałe i bezpieczne warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju
- Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
- Kształtuje postawy moralne, proekologiczne, prozdrowotne,
- Organizuje sprawne zarządzanie placówką, dba o rozwój bazy i dobry wizerunek placówki w środowisku,
- Wspiera w rozwoju zawodowym nauczycieli, wykorzystuje potencjał i inwencję pracowników,
- Analizuje i ocenia efekty swojej pracy.
W PRZEDSZKOLU DZIECKO:
- Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces
- Buduje pozytywny obraz samego siebie
- Uczy się dostrzegać swoje mocne strony
- Rozwija się twórczo
- Poznaje swoje prawa i obowiązki
- Uczy się dostrzegać potrzeby innych
- Szanuje odmienność innych dzieci
- Czuje się dobrze i bezpiecznie
W PRZEDSZKOLU RODZIC :
- Może być z dzieckiem na terenie placówki w trudnych sytuacjach,
- Może uzyskać pomoc specjalistów,
- Może bezpośrednio rozmawiać z nauczycielami o trudnych sprawach wychowawczych,
- Może mówić otwarcie o swoich spostrzeżeniach dotyczących pracy przedszkola,
- Może czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola,
- Otrzyma obiektywną ocenę postępów swojego dziecka.
W PRZEDSZKOLU NAUCZYCIEL:
- Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
- Podejmują działania innowacyjne. Są aktywni i twórczy.
- Piszą i realizują programy własne, dostosowane do potrzeb grupy i placówki.
- Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
- Wykorzystują metody aktywne w pracy.
- Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sympatyków przedszkola
- Monitorują efektywność własnej pracy-samokontrola.
- Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.