Funkcjonowanie i rozwój

Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Gminnego Przedszkola w Starej Kamienicy

 

Przedszkole otwarte na potrzeby: 

  • WSZYSTKICH DZIECI (również tych z dysfunkcjami i niepełnosprawnością),
  • RODZICÓW (zarówno obecnych jak i przyszłych),
  • ŚRODOWISKA lokalnej społeczności.

 

WIZJA ROZWOJU PRZEDSZKOLA

  • Przedszkole przyjazne dzieciom, rodzicom i pracownikom
  • promujące samodzielność i twórczą aktywność dziecka
  • dbające o integrację i bezpieczeństwo

 MISJA PRZEDSZKOLA

Skoncentrowanie na indywidualnym twórczym rozwoju dziecka, z uwzględnieniem jego aktywności w sferze fizycznej, poznawczej, emocjonalnej i społecznej.

 PRIORYTETY

  • Przedszkole uczące empatii i otwartości na drugiego człowieka,
  • Przedszkole uczące empatii i otwartości na drugiego człowieka,
  • Uczące dzieci bezpiecznych zachowań, pomocy sobie i innym w sytuacjach trudnych
  • Promujące ekologiczny i zdrowy tryb  życia,
  • Dające poczucie bezpieczeństwa.

PRZEDSZKOLE JAKO PLACÓWKA:

  • Jest otwarte na potrzeby i zainteresowania dzieci,
  • Wspiera jego aktywność i kreatywność, pomaga w rozwoju jego talentów,
  • Tworzy doskonałe i bezpieczne warunki dla indywidualnego i wszechstronnego rozwoju
  • Wspiera działania wychowawcze i edukacyjne rodziców.
  • Kształtuje postawy moralne, proekologiczne, prozdrowotne,
  • Organizuje sprawne zarządzanie placówką, dba o rozwój bazy i dobry wizerunek placówki w środowisku,
  • Wspiera w rozwoju zawodowym nauczycieli, wykorzystuje potencjał i inwencję pracowników,
  • Analizuje i ocenia efekty swojej pracy.

W PRZEDSZKOLU DZIECKO:

  • Ma możliwość indywidualnego rozwoju i osiąga sukces
  • Buduje pozytywny obraz samego siebie
  • Uczy się dostrzegać swoje mocne strony
  • Rozwija się twórczo
  • Poznaje swoje prawa i obowiązki
  • Uczy się dostrzegać potrzeby innych
  • Szanuje odmienność innych dzieci
  • Czuje się dobrze i bezpiecznie

W PRZEDSZKOLU RODZIC :

  • Może być z dzieckiem na terenie placówki w trudnych sytuacjach,
  • Może uzyskać pomoc specjalistów,
  • Może bezpośrednio rozmawiać z nauczycielami o trudnych sprawach wychowawczych,
  • Może mówić otwarcie o swoich spostrzeżeniach dotyczących pracy przedszkola,
  • Może czynnie uczestniczyć w życiu przedszkola,
  • Otrzyma obiektywną ocenę postępów swojego dziecka.

W PRZEDSZKOLU NAUCZYCIEL:

  • Aktywnie realizują zadania przedszkola określone w dokumentach wewnętrznych przedszkola.
  • Podejmują działania innowacyjne. Są aktywni i twórczy.
  • Piszą i realizują programy własne, dostosowane do potrzeb grupy i placówki.
  • Współpracują z rodzicami i środowiskiem lokalnym.
  • Wykorzystują metody aktywne w pracy.
  • Pozyskują rodziców do efektywnych działań na rzecz przedszkola oraz poszukują sympatyków przedszkola
  • Monitorują efektywność własnej pracy-samokontrola.
  • Dzielą się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
Skip to content