Aktualności
Wydarzenia
W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
1. Czym jest wyobraźnia?
2. Nasze wspólne opowieści
3. O czym marzę?
4. Tworzymy muzykę
5. Dźwięki i obrazy
MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
1. Moja mała ojczyzna
2. Mój dom
3. Mieszkam w mieście
4. Mieszkam na wsi
5. Biało-Czerwoni
PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
1. Jesteśmy odpowiedzialni za przyrodę
2. Zimowe domy zwierząt
3. Ptaki przed zimą
4. Co słychać wokół nas?
5. Zapasy na zimę
NASZE CIAŁO
1. Nasze ciało
2. Nasze zmysły
3. Dbamy o higienę
4. Ruch to zdrowie
5. Chcę być zdrowy!
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
Prace porządkowe. Zabawy ruchowe , zabawy ze śpiewem. Przygotowywanie do śniadania, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
ŚNIADANIE – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
Czynności higieniczne i samoobsługowe, mycie zębów
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Logorytmika (poniedziałek) Język nowożytny ( j .ang. wtorek, czwartek). Zabawy rytmiczne i ruchowe (rytmika środa, piątek). Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, w sali przy niewielkim udziale nauczyciela.
Czynności porządkowe, przygotowywanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
OBIAD – spożywanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie czytanych bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
Czynności samoobsługowe, przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne w łazience.
PODWIECZOREK, czynności higieniczne
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Rozchodzenie się dzieci do domów.
Urodziny Igi oraz Julii. Wszystkiego najlepszego, niech spełnią się dziecięce marzenia.