Aktualności
Wydarzenia
W ŚWIECIE WYOBRAŹNI
1. Czym jest wyobraźnia?
2. Nasze wspólne opowieści
3. O czym marzę?
4. Tworzymy muzykę
5. Dźwięki i obrazy
MAŁA I DUŻA OJCZYZNA
1. Moja mała ojczyzna
2. Mój dom
3. Mieszkam w mieście
4. Mieszkam na wsi
5. Biało-Czerwoni
PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
1. Jesteśmy odpowiedzialni za przyrodę
2. Zimowe domy zwierząt
3. Ptaki przed zimą
4. Co słychać wokół nas?
5. Zapasy na zimę
NASZE CIAŁO
1. Nasze ciało
2. Nasze zmysły
3. Dbamy o higienę
4. Ruch to zdrowie
5. Chcę być zdrowy!
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5,6 letnich
Godziny od do |
Zakres czynności |
6.00 – 8.30 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Praca z arkuszem obserwacji i diagnozy. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. |
8.30-9.00 |
Prace porządkowe. Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem. Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. |
9.00-9.20 |
Śniadanie– realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie. Doskonalenie umiejetności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole |
9.30 – 11.45 |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Organizowanie zabaw i zajęć twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci. Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone według planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Język nowożytny (jęz. angielski wtorek, czwartek) Zabawy rytmiczne i ruchowe ( rytmika środa, piątek) Realizacja programów: preorientacji zawodowej, profilaktyki uzależnień, „Uczę się bezpiecznie żyć”, „Zdrowy i aktywny przedszkolak” Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań przy niewielkim udziale nauczyciela. Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego. Doskonalenie czynności ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapinania guzików, suwaków. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze. |
11.45– 12.30 |
Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Obiad- spożywanie posiłku.Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelec, łyżka, nóż) Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. |
12.30 – 13.10 |
Relaksacja, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej i czytanych bajkach. |
13.10 – 13.40 |
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo- stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Praca z arkuszem obserwacji i diagnozy |
13.40-14.00 |
Czynności porządkowe, przygotowanie do podwieczorku, czynności higieniczne. Podwieczorek, czynności higieniczne. |
14.00 – 16.00 |
Religia ( na wniosek rodziców) w grupie programowo najstarszej. Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Samodzielne zabawy w ogrodzie przedszkolnym. Praca nauczyciela o charakterze obserwacyjnym. Rozchodzenie się dzieci. |